London

Jag har verkligen haft det härligt i London och känner mig utvilad och motiverad!
Resan dit gick som smort och jag hade hela torsdagen för mig själv eftersom Lina inte skulle komma förrän på kvällen.
Lyxigt att vara helt själv och jag njöt verkligen!
Men ännu bättre blev det när Lina kom! Denna underbara, roliga och söta vän!
Vi ses nästan aldrig eftersom hon bor i Spanien och jag i Schweiz ... och detta var första gången Lina gjorde något på egen hand sen hon fick sin första pojke, Alvaro, för 5 år sedan. Ja, det var nästan tio år sedan vi sist träffades men det kändes som om det var igår! Det första Lina sa när hon kom var: "Lotta, snarkar du fortfarande så grymt som sist vi var i London?" (Det var -95/-96)." Men jag har väl aldrig snarkat så mycket "sa jag lite försiktigt. - "Skojar du", sa Lina. -"Jag fick ju gå och lägga mig och sova på toaletten när du sov över hos mig. Inte ens öronproppar hjälpte! "
Stackars Lina, hon har alltid varit lite känslig för ljud och har en viss tendens att överdriva lite ;)!
 

Har ett nästan precis likadant foto på Lina taget år -95.


Vet inte om julbelysningen på Oxford Street verkligen kunde övertyga mig.

På fredagen åkte vi ut till Wimbledon för att se om allt var sig likt.
Det var härligt att vara där igen!

Älskade Wimbledon.

Inköpscentret Centre Court i Wimbledon

Bay Trading var en av mina favorit affärer då jag bodde i Wimbledon, skönt att den fanns kvar på samma plats.

Här på ALL BAR ONE i Wimbledon höll vi till mycket i början av vår tid i London.
                         
13, Clivden Road här bodde jag ett år. Oj, vad jag fick jobba mycket men så lärorikt det var!
Tråkigt att se att allt var så igenvuxet och övergivet. Hela området var inte alls så fint och välskött som jag kommer ihåg att det var då. 

Down the Emma ...

... varje kväll och det var lite pirrigt att gå igenom dörrarna igen.
            
Det mesta var sig likt och det var härligt att ha varit där igen men skönt att inte längta tillbaka!
En underbar tid att titta tillbaka på med många roliga minnen av vänner, galenskaper och fester.

Fortsätter med mer bilder ifrån London kväll eller imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0