Philippe 9 år

Tänk så stor min lille pojke har blivit!
Så han har sett fram emot sin födelsedag och det bästa var att jag också skulle vara hemma!
Vi väckte med nybakade bullar, ljus och sång på sängen.
Paketen packade han upp vid frukostbordet och han blev överlycklig!
Nu sitter han och bygger med sitt nya Lego. Men måste strax gå till skolan.


Min fina Philippe!

Pojkarna får alltid önska vad de vill ha till lunch när de fyller år.
Igår när Philippe kom hem från skolan och såg att jag höll på att laga wienerschnitzel med pasta blev han helt paff!
Men mamma, sa han. Jag fyller ju inte år förrän imorgon! Oops jag hade glömt att han önskat det till sin födelsedags lunch. Så det blev lite fel ... men så undrade jag vad han då ville ha på sin födelsedag. Lasagne säger Philippe. Den köpta, inte den du gör själv .... då var det min tur att bli lite paff!! Så nu ska jag lämna sjuklingen Dominic en liten stund för att kila och köpa Findus djupfrysta lasagen till min stora pojke!

Kommentarer
Postat av: zanna

Det låter lite som här hemma,får Zahra välja blir det plankstek eller felixfärdigrätt: ostsnitzel med potatis och bearnaisesås.Undras om banens önskemål av mat beror på vår matlagning eller att vi inte har färdigmat så ofta?

Krama om och gratta philippe.(ringer i kväll)

2008-11-27 @ 10:15:31
Postat av: Lotta

Ha, ha! Ja, det kan man ju verkligen fråga sig?!

Att jag inte är någon hejare på att laga mat är ju ingen hemlighet. Men LASAGNE är en av de få rätter som jag faktiskt tycker att jag kan ... hm .. vet inte riktigt vad jag ska tro längre. Philippes argument var att den köpta lasagnen var godare eftersom där var det gröna lasagne plattor.

Kram och puss

2008-11-28 @ 15:26:26
URL: http://vaniljochkanel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0