Vanille & Zimt i Baden

Ja, den 12 september öppnade vi i Baden.

Butiken ligger i den gamla delen av staden på en liten trång sidogata.
Mysigt med kullersten och gamla hus.
Men det var inte helt lätt att inreda när det inte fanns en enda rät vinkel och plana väggar.
Nya skyltfönster var ett måste!
Dessa hemska "trekants" fönster med galler inne i glaset kunde jag definitivt inte leva med! Genom bytet av skyltfönsterna fick vi två små söta café hörnor. Här ser ni den ena.

 Precis lagom plats för två väninnor att dricka en kaffe och njuta av en god champagnetryffel. Fungerar även väldigt bra som parkeringsplats för uttråkade pojkvänner/män. Så kan de kvinnliga kunderna i lugn och ro gå upp på andra våningen och prova kläder. =).

    

Ska ta lite bättre bilder och framförallt från andra våningen som jag inte alls har några bilder av.
Kanske hinner jag imorgon.
Nu ska jag plocka upp allt jag var och handlade innan det töar bort för att sen köra och hämta min fotbollskille på träningen. Den äldsta mannen ska också på fotbollsträning ikväll ... nej, match var det ju! Varför har jag lyckats få fotbollsgalna killar/man? Jag som inte har mycket övers för fotboll. Egentligen inte för någon sport överhuvudtaget!
Än så länge har i alla fall inte minstingen drabbats av detta sportvirus, han är lika bekväm som jag.

Kommentarer
Postat av: My Josephine

Verkligen jättefint :D

2008-10-07 @ 14:04:28
URL: http://mitsukononame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0