Vanille & Zimt i Brugg


Jaha , då var det dags för mig att ge mig in blogg världen.
Måste erkänna att det känns lite nervöst!

Jag hade tänkt att skriva om hur det är att vara mamma här i Schweiz. Fördelar och nackdelar jämfört med i Sverige.
Hur det är att vara i ett annat land och uppfostra sina barn, långt från familj och allt som man själv har varit van vid när man växte upp.
Nu ligger ju inte Schweiz i andra änden av världen, men ibland kan det ändå kännas så, när man inte har möjlighet att åka "hem" när man vill. Eller att inte kunna åka förbi på en fika. Ofta bara småsakerna som hör vardagen till.
Allt måste planeras ... framför allt när man, som jag, ska ha med sig; mannen, våra två buspojkar, i bästa fall deras storebror och hunden, till Sverige.

Sen kommer det naturligtvis att komma en hel del bilder från butiken ... eller rättare sagt butikerna då vi ju precis har öppnat en till. Så att ni där hemma i Sverige får se hur det ser ut.

Att inreda är så himla kul och att ha fått möjligheten att fixa två lokaler/butiker helt efter mitt tycke och smak har varit fantasiskt!! Men utan min händiga man hade det aldrig gått. Det är inte så svårt att ha ideer när man har någon som kan hjälpa till att omsätta dem!
Så här såg det ut när vi öppnade butiken för första gången för snart två år sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0