Hej då Grächen!

Fredagen bjöd på strålande sol och vi njöt för fulla muggar!


Uppe på Hannigalp mer än 2000m över havet.


Hannighüsli.


Jag gick ner till byn efter en dag på Hannigalp.


Puh, snart nere i byn som ligger 1600m över havet.


Hemma på hotellet, ingen vidare bild ... men den bjuder vi på.


Maten på hotellet var underbar, hade kunnat äta mkt mer!. Fint upplagd på stora fat ... det var sällan som jag verkligen blev riktigt mätt så efterrätt var ett måste! Den här svanen med vaniljglass inuti fick vi sista kvällen.


Jag lyckades att få träningsvärk UTAN skidåkning.
Det är ju ingen hemlighet att jag inte är direkt vältränad men så illa trodde jag inte att det var.
Första gången jag gick ner från Hannigalp fick jag ofantligt ont i baken.
Bra, tänkte jag! På det igen! Så sena middagar och alltid med efterrätt märktes i byxorna.
Nästa gång hade de gjort vid sträckan (egentligen bara till för pulka åkning) så jag var nere på 20min (halvt gående/springande).
Men igår morse kunde jag knappt kliva ur sängen och att behöva gå i trappor var en plåga.
Mina lår gör fortfarande ont!

Det var rätt skönt att packa ihop och lämna berg idyllen.
Underbara  två veckor som verkligen var välbehövliga men man började längta efter att göra något!

So long, farwell, auf wiedersehen, goodbye .....


Kommentarer
Postat av: Zanna

Ja allt tar ju slut till sist.det ser ut som ni haft det underbart

2009-02-16 @ 17:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0