Skirennen

Varje torsdag är det skidtävling i skidskolan.
Förra torsdagen låg jag med feber i sängen så det var jätte kul att kunna vara med och titta igår.
Jag var riktigt nervös. Dominic ramlade förra gången men var tapper och fullföljde sitt lopp. Han blev sist.
Philippe blev tvåa i sin grupp förra gången och var naturligtvis väldigt stolt.
Men nya vecka ny grupp och svårighetsgrad. Dominic är två år yngre än alla i sin grupp likaså Philippe.
Backen ser inte alls brant ut men det var den!


Här kommer Philippe.


Och Dominic.


Backen var väldigt lång.


Prisutdelning i Dominics grupp. Han blev sist, sötnosen!


Underbar bild! Philippe är så sur för att han bara blev fyra av fem. Dominic kom ännu en gång på sista plats men är lika glad för det! Ha, ha, Philippes min säger ALLT!

Så himla duktiga mina pojkar! Att de överhuvudtaget ställer upp och är med. Modigt tycker jag!
Många föräldrar mer eller mindre övertalar sina barn, som inte alls vill vara med, och oftast slutar det hela i tårar. Nervositeten innan start är inte att underskatta och rädslan för att misslyckas är ofta stor.
Jag tycker att alla barn som är med och tävlar, som vågar bjuda på sig själva, är så duktiga! Oavsett om de kommer på första eller sista plats. Vid prisutdelningen får alla en medalj och det tycker jag är jättebra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0