We love plankstek!

Det är sällan som vi alla tycker om precis samma maträtt men
med plankstek är det så! I Schweiz vet man inte vad det är så
vi brukar att gå och äta det när vi är i Sverige.
Tyvärr har krogarna i Vejbystrand inte Plankstek på menyn längre.
Det brukade vara vår semster start att cykla dit och äta plankstek och
titta på solnedgången.
Men så kom Mamma på att Teaterkatten i Hbg ju hade Plankstek.
Perfekt! Så en söndag åkte vi dit.


Tycker om inredningen!


Vasen med blommor och gräs är bara så fin!





Philippes barnplanka.


Utsikten från fönstret ner mot Norra hamnen.

När vi satt och tittade ut kom min äldsta bror och hans fru förbi gående.
Det är just det som är så härligt med att vara i Sverige. Att bara stöta på
eller oväntat träffa någon från min familj. Det händer ju aldrig här i Schweiz!

En mysig och trevlig eftermiddag med Mamma! Tack ännu en gång!




Kommentarer
Postat av: mamma

Tack själv/ Kramar till er alla

2009-04-29 @ 09:08:13
Postat av: Helena Wildi

hejsan!

läste om butiken i lördags-nzz. kul! ser urmysigt .. och skandinaviskt ut. gratulerar! nyfiken,kommer snart och tittar in! All lycka till!!!:)

vänliga hälsningar, helena

2009-09-06 @ 22:52:06
Postat av: Lotta

Hej Helena! Tusen tack, så glad jag blir! Hoppas att vi ses ... jag är inte alltid i butikerna, men fråga gärna efter mig ... kanske jag är nere på lagret. Kram Lotta

2009-09-07 @ 19:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0