Första skoldagen.

Det var en förväntansfull och lite nervös kille som gick till skolan idag. Jag och Roger fick vara med den första timmen men sen ville han att vi skulle gå fastän det fortfarande var många föräldrar som stannade. Stora pojken min, ibland skulle jag bara vilja stanna tiden, det går på tok för fort! Typsikt nog tog batterierna i kameran slut men det räckte i alla fall till några kort.


Här har vi precis kommit till skolan och en av Dominics bästa kompisar
(som tyvärr inte ska gå i samma klass) kom rusande med en present,
nämligen det fina halsbandet han har på sig.


Spänd och lite generad ... åh Mamma måste du ta kort hela tiden, tänkte han nog!

Det var en sprudlande glad pojke som kom hem efter skolan! - Jippy nu ska jag äntligen få göra läxa ,ropade han! Ha ha så söta och ivriga de är när de precis börjat skolan och man får njuta av det nu för man vet ju att den inställningen inte håller i sig allt för länge :)
Philippes första dag (ny klass, ny lärare) började  typiskt nog med att läraren var sjuk ... kanske ingen höjdarstart direkt. Fast Philippe var glad för de hade inte fått någon läxa ... som sagt det ändrar sig fort :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0