Singing christmas tree

Igår var kören Nota Bene med och sjöng i Singing christmas tree.
Jag kom med ett senare tåg och hann inte vara med utan hade nöjet att stå och lyssna och titta på. Vilket snö blaskigt väder vi hade och det var skönt att stå under paraplyet varm och torr.



Sen hade vi övning inför julkonserten i Predigerkirche.
Den kommer att bli så bra! Så många vackra stämmor och två norska "gåshudssjungande" solister, lucia tåg, jullåtar, levande ljus i en fin kyrka = garanterad julstämning!
Hade det inte varit för alla låtar som jag måste lära mig hade jag önskat att konserten var redan imorgon!
Men ikväll ska jag tå på mig lucialinne, rött sidenband och en jättefin lingonkrans och lussa i Zürich för första gången på, tja låt mig räkna ... 20 år! Kul! Roger muttrar lite och undrar om jag inte tycker att jag har är tillräckligt att göra som det är ändå och visst har han (för ovanlighetens skull ;)) rätt. Men som den obotliga opimist jag är så tror jag att det mest ordnar sig ... och det brukar det faktiskt att göra också!

Så alla intresserade blogg läsare - boka en biljett till julkonserten torsdagen den 17 december nu! Den får ni inte missa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0