Pingsthelg

På väg från Baden mot Brugg (i bil) blev vi ögonvittne till en bil/cykel olycka.
Usch ... det var som i en film.
En cyklist cyklad rakt ut på vägen och in i en bil (som tack och lov körde sakta) och flög och voltade och landade på vår sida av vägen 100 m framför oss. Roger sprang ut och larmade ambulans och polis. En kvinna kom och gjorde första hjälpen och Roger och två andra män reglerade trafiken. Jag och barnen satt skräckslagna i bilen. Vi grät alla tre.
Tusen tankar går igenom ens huvud när man är med om något sådant. Det kändes som en evighet tills ambulansen äntligen kom ... men så är det ju när man väntar ... de snabbade ju sig så gott de kunde. Jag och Roger fick lämna vittnesmål till polisen och kvinnan som gjort första hjälpen och några andra som hade hjälpt till sa att den skadade cyklisten hade varit vid medvetande hela tiden. Jag beundrar människor som har sinnesro och kompetens att hantera en sådan situation. Själv blir jag illamående och vill helst inte titta alls. Jag har en tendens till att svimma när jag ser blod. En stor elog till alla som hjälpte till! Hoppas, hoppas att cyklisten klarade sig och att bilisten inte plågas av dåligt samvete. Han har absolut ingen skuld i olyckan! Snarare tvärtom, hade han inte kört så sakta hade det gått mycket värre.

Ja, efter den chocken bar det av till Brugg och anställningsintervju. En tjej som studerar arkeologi och språk men som vill extra knäcka i Vanille & Zimt. Intressant :)
På kvällen var vi bortbjudna hos goda vänner och det var både gott och trevligt ... man njuter av livet lite mer medvetet efter att varit med om en sådan händelse.


Vi innan vi promenerade till Bea och Marcel i lördagskväll.
Roger ville som vanligt inte vara med på kort, men resten av mina älsklingar fick jag med!

I söndags sov jag rekordlänge och till lunchdags fick vi besök av Philippes "Gotte" (gudmor).
Vi grillade och hade det toppen. Senare gick vi en långpromenad i solskenet.
På kvällen körde vi en sväng till Zürich för att titta på vad som blivit gjort i lokalen
.


Här står jag inne i Predigergasse och tar fotot.


Utsikt upp till vänster (butiken är på höger sida).


Utsikt ner till vänster (butiken är på vänster sida).


Det är ett så himla mysigt kvarter!


Här skymtar man det ståtliga Universitetet i kvällssolen.

Jag älskar verkligen Zürich! En underbart vacker stad med lagom av allt. Och som jag skämtsamt brukar att säga ... det bästa med Zürich är alla utlänningar! Det är en så härlig mix ... inte som här på landet där alla har bott på samma ställe i generationer. Men även det kan ju ha sina charm och fördelar :)
Nu ska jag fortsätta att stryka, barnen är lediga från skolan idag, så att jag kan jobba imorgon.




Kommentarer
Postat av: zanna

Så mysigt lokalen verkar ligga,hoppas allt går framåt med den så att ni kan koppla av när ni kommer hem till sverige Kramizar zanna

2009-06-08 @ 16:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0