Skidläger.

Jag och Dominic har varit och vinkat av Philippe
som ska på skidläger med skolan.
Han ska vara borta ända tills på fredag och jag undrar
hur jag kommer att klara mig utan honom!
Både jag och Dominic kanstaterade efter tio minuter
att vi redan saknade Philippe.
Mitt mamma hjärta värker och jag försöker att ignorera alla tankar
på allt hemskt som kan hända under tiden han är borta. 
Tänker framför allt på skidolycker som ju tyvärr så ofta inträffar.
Sen hoppas jag att han inte kommer att få hemlängtan
och att han inte blir retad eller mobbad.
Man vet ju aldrig och för mig är det inte helt lätt att
släppa greppet och kontrollen.
Man får bara ringa i nödfall och hör man inget så är allt ok.

 



Där sitter han min stora fina pojke på väg bort från mig för första gången.
Jag önskar av hela mitt hjärta att han kommer att få det jätteroligt
och att han kommer oskadd tillbaka till mig på fredag!

Nu ska jag och Dominic ta en promenad i solskenet.
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0