Popcorn

Dominic har haft en kompis på besök.
En jätte go kille som går på högstadiet och som brukar komma
och hitta på saker med Philippe och Dominic.
De har hoppat på trampolinen/studsmattan i många timmar.
Jag poppade lite popcorn till dem och killen blev helt paff.
Popcorn på eftermiddagen och utan anledning, det var lyx tyckte han.
Ja, det fick mig att fundera lite.
Är det så att jag skämmer bort mina barn för mycket.
Med risk att de då inte uppskattar de små sakerna i livet?
Men det är ju inte alltid det händer att de får något gott.
Jag tyckte bara att de var så himla snälla mot varandra och hade det så bra.
Solen sken och deras skratt ifrån trädgården gjorde mig glad.



Vid närmare eftertanke tror jag att det kanske var mer att han blev paff för att
han fick popcorn hemma hos någon annan.
Ja, ja, vad vet jag. Nu lämnar jag detta ämnet och fortsätter att "skämma" bort mina
barn och deras kompisar när jag känner för det.

Från det ena till det andra så är jag så glad för min fina "melaminpannkakssmetskål" från House Style!
Man kan använda den till så mycket.

Hej då!







Kommentarer
Postat av: erics mamma

Tack för tipset om Alcudia, vad kul att jag hittade din fina blogg! Och OBS: barn är till för att skämmas bort ;). Ljuvlig skål med popcorn! Kram M

2009-03-23 @ 12:28:47
URL: http://www.lill-buddha.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Helt rätt , det ska skämmas bort ibland..!!!

Ha en bra måndag.

2009-03-23 @ 13:44:47
URL: http://masmycken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0