Vårväder!

Igår hade vi riktigt vår väder för första gången detta året.
På kvällen bestämde vi oss spontant för att grilla ute.
Korv och grillspett blev snabbt inhandlat och vi kurade ihop oss framför brasan.
Mysigt och gott! Jag lovar att vi är de första i vår by som grillat ute(snön ligger fortfarande på sina ställen).
Inte för att vi satt ute så länge, men det behöver man ju inte. Jag tycker att det viktiga är att man gör något och inte bara väntar på bättre tider/väder!
Likadant är jag alltid den första till att springa omkring i bikini.
När solen går i moln eller när det blir kallt tar jag på mig mer, men jag bara älskar att njuta av den första solen.
Här väntar de flesta på att det ska vara en konstant temp på 25 C innan de klär av sig till bikini.
Likadant att grilla gör man inte förrän det är minst 20 C på kvällen.
Jag är mer en livsnjutare och försöker att ta tillvara på varje ögonblick som ges.
Man behöver ju inte göra allt så komplicerat. Det var allt annat en en fin dukning igår!
Utemöblerna är fulla med damm och löv så vi fick improvisera och vi åt med händerna till barnens stora förtjusning!
De tyckte att det var jätte mysigt och det är så himla lite som behövs för att göra en dag speciell!
Hela trädgården är en smärre katastrof men vem bryr sig egentligen? Varför eftersträvar man hela tiden att allt ska vara perfekt? För grannarnas skull? Sin egen? Och varför?
När jag börjar hetsa upp mig för att jag ser allt som jag egentligen skulle göra är det bra att ha en man som lugnar ner en och får en att fokusera på vad som egentligen är viktigt i livet. Att njuta och vara glad och tacksam för det vi har tillsammans. Om det nu är lite rörigt och smutsigt runt omkring är ju faktiskt väldigt, väldigt oviktigt!

Idag har jag varit i Baden och Brugg. Philippe och jag har köpt skor.
Fotbollsskor till älsklingen och svarta Converse till mig.



Jenasen och mina nya skor, som jag också har på mig, kom inte med på bild ... jag är inte så duktig på att ta foto!
Inte heller på att redigera bort rynkor och kråksparkar runt ögonen ... herregud det är ju riktiga fåror!
Varför ser jag inte dem när jag tittar mig i spegeln? Jag har ju en känsla av att jag fortfarande är typ tjugo något  ;).
Men sanningen ser ju en aning annorlunda ut måste jag ju tyvärr erkänna!

Nu ska jag gå och lämna pojkarna på barn teater i gymnastiksalen.
Blir nog en runda med Lia innan det är dags att hämta dem igen.

Hoppas att ni har en underbar helg!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Vad snygg du är i håret!!

2009-03-15 @ 12:09:05
URL: http://lillapluppsvarld.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tusen tack!

2009-03-17 @ 12:40:29
URL: http://vaniljochkanel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0