Venedig eller Paris?

Vi håller fortfarande på att planera vår lilla weekend resa för att fira vår 10 åriga bröllpsdag.
Jag var egetligen rätt säker på att det skulle bli Paris men nu tvekar jag lite.
Egentligen har Venedig alltid varit en stad som jag har längtat till.
De senste åren har jag hört så mycket negativt om Venedig så att det inte har lockat så mycket.
Men nu när jag börjat att titta på resor så börjar jag undra om Venedig inte är det rätta ändå.
Tanken på Venedig lockar faktiskt mer än Paris.
Jag älskar att färdas med båt, gå omkring och titta på fina hus och byggnader.
Broarna och de smala gatorna ... gondolfärd, god mat och vin!
Men det finns ju såklart i Paris också ... allt utom kanalerna och gondolerna.
Däremot är det väl kanske mer stadspuls i Paris ... vilket jag också älskar!
Det är även mycket lättare att ta sig till Paris.
Med TGV tåget tar det bara ca 4 timmar.
Men ändå tvekar jag ... jag behöver hjälp!
Vi åker i mitten av juni och utan barnen.
Vad har ni för erfarenheter av Paris och Venedig?
Luktar det verkligen så illa i Venedig i juni månad?
Kan man inte ana charmen bakom de smutsiga fasaderna?
Eller är Venedig bara en romantisk föreställning som jag har?
Tar tacksamt emot alla tips och erfarenheter!


Vendig eller ...


Paris?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0