Mors dag och klädkammare.

Igår var det Mors dag här i Schweiz.
Min enda önskan var en "Walk in closet".
Det är också den enda önskan till min födelsedag och bröllopsdag!
Vi håller på att göra vid vår vind (evighetsprojekt) och när den väl är färdig kommer det att bli pojkarnas tillhåll. Tanken är att de ska få en myshörna med tv och playstation där upp. Låta sina lego och playmobil saker få stå (man när vinden väl är klar leker de antagligen inte med någotdera). På detta sätt får vi tillbaka vardagsrummet och kan också sitta lite mer bekvämt när vi har gäster. Som det är nu tar barnen och deras kompisar upp hela soffan. Nu är vår vind inte liten direkt och vid närmare eftertanke tyckte jag att det var väldigt orättvist att pojkarna skulle få ha så mycket plats för sig. En hel vind + varsitt rum på andra våningen. Dominics rum är litet men rummet som Philippe delar med Fabrice är stort. De kan ju lika gärna också sova på vinden, så får vi två rum till att använda. Det ena till kontor och det andra till ....( det stora såklart )... en walk in closet!
Så min "Mors dag önskan" detta året var inte snälla barn, som det brukar vara utan : deras rum!!
Måste erkänna att ingen i familjen blev eld och lågor över min önskan. Philippe och Dominic kan inte alls föreställa sig att sova på vinden. Roger ja, han ser ju bara ännu mer jobb framför sig. Fabrice är den enda som verkar tycka att det är en bra idé. Häromnatten då jag vaknade av att sängen skakade och garderoben höll på att välta p.g.a.ett "litet" (ca 4,3) jordskalv så började jag också undra om jag verkligen ville att pojkarna skulle sova på vinden i framtiden. Nu har jag bestämt mig för att de får ha Dominics (det lilla rummet) som sovrum. Kontoret kan jag strunta i men Walk in closet det vill jag ha!


Carries berömda (Sex and the City) Walk in eller i detta fall walk through closet.


Tycker inte om tjejen ....



och inte heller hennes skor ...


men klädkammaren hade jag inte sagt nej till.


Paris Hiltons ... nej tack ... men


JA tack till systerns!  Så himla snyggt med det mörkbetsade golvet!

Önska kostar ingenting och att drömma är ju ännu inte förbjudet så det är det jag gör ... och antagligen kommer att göra några år till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0