Teaterkväll ...

... i Kindergarten.
Jag var nog mer nervös en Dominic som skulle sjunga och spela teater.
Så otroligt duktiga de var ALLIHOPA! (Jag lägger bara ut bilder på Dominic eftersom jag inte vet om de andra föräldrarna vill att deras barn ska finnas på internet. Hade gärna visat de andra söta och duktiga barnen men pga respekt för dem låter jag det vara.)
I 45 minuter agerade och sjöng 22 barn av hjärtans lust och det tack vare två underbara förskollärare som har engagerat sig något enormt!
Min älskling spelade en höna som inte kunde lägga ägg.


Innan det hela har börjat ... han var allt lite nervös ... men det märktes inte sen!


Här har Gackita (hönan heter så) hittat ett ägg och eftersom det inte verkar tillhöra någon annan,
bestämmer hon sig för att det är hennes och tar med det och lägger sig och ruvar.


Dominic sjöng en hel låt helt själv ... åh så himla duktig han var!

Ut ur ägget kom inte söt liten kyckling utan en krokodil, till de andra hönornas stora förskräckelse.
Gackita tyckte om sitt barn och tog väl hand om det men de andra hönorna tvingade dem att flytta.
Då krokodilen räddar alla hönorna från att bli uppätna av räven ändrar hönorna sig snabbt och berömmer Gackita för hennes duktiga son och vill gärna att de ska komma tillbaka.
Slutet gott allting gott!

Dominic valde själv sin roll som höna och han brydde sig inte ett dugg om att han skulle spela en mamma.
När storebror med höjda ögonbryn och sarkasm i rösten undrade om han verkligen skulle spela en höna, svarar Dominic : Det är minsann huvudrollen så det så! Då blev storebror tyst.
Idag under skoltid spelade de för alla tredjeklassarna och Philippe var mäkta stolt över sin lillbror ... även om han spelade en höna! Vad jag inte får glömma att nämna är att Fabrice, äldsta brodern, extra kom för att titta på teatern ikväll! Det blev väldigt uppskattat det kan jag lova! Gulligt av honom!

Trevlig kväll önskar en stolt hönsmamma ... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0