Vanille & Zimt i Zürich!

Otroligt men sant!
Den 28 augusti kommer vi att öppna.
Egentligen hyr vi inte lokalen förrän from den 1 juni men de snälla ägarna har gett oss nycklarna redan.
Så igår ställde jag in lite saker i skyltfönstret och satte upp en lapp om att vi söker personal.

Det är mycket som ska renoveras och fixas men jag bjuder ändå på lite bilder:




Så här ser det ut när man kommer in.


Samma men i motsatt riktning.


Den gamla, smala och charmiga trappan upp.


Den galmla underbara kaminen precis när man kommit upp på andra våningen.


Utsikten från andra våningen.


På ena sidan står ett inbyggt skåp, det får vara kvar.

Ser kanske inte så bra ut på bilderna men jag lovar att det är en fantastisk lokal!
Det kommer att bli perfekt!
Men som sagt mycket jobb och saker att lösa innan det är så långt ... men en sak i taget!

Har varit i Bern idag och beställt Noa Noa Christmas Collection ...






Kommentarer
Postat av: Lotta

oj då vart tog restan av vad jag skrev vägen? Vad jag ville säga var att lila fortfarande håller i sig!

2009-05-05 @ 19:20:18
URL: http://vaniljochkanel.blogg.se/
Postat av: erics mamma

AMEN vilket underbart litet ställe! Jag dreglar och ser framför mig en liten ljuvlig butik. Vad ska ni sälja där?? Bilderna från havet i inläggen nedan är helt underbara. Kramis M

2009-05-05 @ 22:38:21
URL: http://www.lill-buddha.blogspot.com
Postat av: Helene i Björkhagen

Hej vännen

Verkligheten överträffar fantasin!! Vilken uuunderbar lokal. Passar er stil perfekt och kommer att bli grymt mysig! Längtar efter att få se det live... Kramis Helene

2009-05-06 @ 10:26:22
Postat av: Mamma

Jättemysig lokal. Jag kan redan se den framför mig inredd och klar. Den blir ett strå vassare än den i Baden. Kram

2009-05-06 @ 12:33:14
Postat av: Lotta

Erics mamma: Vi kommer att sälja handgjord schoklad från egen produktion, Noa Noa kläder, Green Gate, Au Maison, Madam Stoltz, Ib Laursen, House Doctor och andra skandinaviska märken.Det blir den tredje butiken som vi öppnar och de går alla under namnet Vanille&Zimt, på svenska översatt blir det Vanilj&Kanel, bloggens namn. Vad glad jag blir av att höra att du tycker att butikslokalen ser bra ut!Tack för din kommentar alltid lika roligt att se att du tittar in!

Helene i Björkhagen: Kom hit!! Ha ha, vet att det inte är så lätt! Tusen tack för din gulliga kommentar! Snart ses vi igen! Kram till er alla!

Mamma: Ja, det har du rätt i! Kommer du och passar pojkarna igen som du gjorde då vi öppnade butiken i Baden ;)? Stor kram till dig!

2009-05-06 @ 20:48:37
URL: http://vaniljochkanel.blogg.se/
Postat av: Linah

Jag tycker det så jättelovande ut! Älskar det vita skåpet. Det skulle jag garanterat också lämna kvar.=)

2009-05-07 @ 10:07:42
URL: http://www.pastellvit.blogspot.com
Postat av: Carola

Hej Lotta !!



Jättefin lokal som jag e övertygad om att Du/Ni kommer o fylla med underbara saker !!!

Trägolvet i fiskbensmönster är min favorit men inte lyckats övertala B om o få i nåt av husen !!! Kliar det i fingrarna o få börja renovera ????? Många kramar o hälsa familjen

2009-05-07 @ 11:10:02
Postat av: Lotta

Linah: Tack för kommentaren! Du har helt rätt angående skåpet!

Carola: Kanske nästa hus ;)? Ja, det kliar verkligen i fingrarna! Sköt om er alla fyra! Kram

2009-05-09 @ 08:19:01
URL: http://vaniljochkanel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0