Höstlov

Nu börjar det att bli mörkt tidigt och även om det blir över 20°C på dagen så är det kyligt på morgonen. Hösten är inte direkt min favorit årstid men nu känns det riktigt bra. Mysigt att kura upp sig i soffan med en kopp the och en bra bok. Eller hyra någon bra film och bara slappa lite. Promenaderna med Lia är också underbara nu när luften är klar och skogen skimrar i brun-guldiga nyanser.



Barnen har två veckors höstlov framför sig och nu ska jag börja att ta tag i vårt hem ... som vanligt är det längst ner på prioriteringslistan. Tiden räcker knappt till att plocka, städa, tvätta och stryka och när det är gjort finns inte så mycket lust och ork kvar för att piffa och göra fint. Men nu känner jag att motivationen så sakta börjar att komma tillbaks och eftersom barnen är hemma hela dagarna kan jag bara jobba några timmar om dagen. Green Gates nya kollektion är så fin och även Bloomingville har underbara saker som skulle passa bra hemma hos oss. 

Igår var vi på besök hos några vänner och i nästa inlägg ska jag visa lite foto på hur fint de har det! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0