Val :)

Det har verkligen hänt en hel del i mitt liv det senaste året! Jag kan konstatera att jag aldrig förr mått så dåligt, känt mig så ensam och oförstådd. Jag har varit tvungen att fatta många svåra beslut. Jag har mött skadeglädje och ännu en gång varit med om att vara byns skvaller ämne nr. 1. Men jag har även upplevt genuin vänskap och förståelse. Uppmuntringar från oväntade håll och ett otroligt stöd av min familj i Sverige. Jag har lärt känna mig själv väldigt väl och kan även konstatera att jag är stolt över mig själv. Mitt i allt elände klarade jag att vara stark och stå upp för mig själv och vågade att gå min väg fastän väldigt många skakade på huvudet. Jag är glad för att bekvämlighet och "det är bara att gilla läget"  inte tog över mig och min personlighet! Eller rättare sagt så valde jag att inte låta det göra det, för det är faktiskt det det är: ett val! Man har faktiskt alltid ett val. Istället för att hitta ursäkter och undanflykter borde man bli bättre på att välja! Ibland väljer man fel och då får man stå för det och göra nya val istället för att ångra och försjunka i självmedlidande. Valet att stänga butikerna i Baden och Zürich var inte lätta att ta. Såklart var det jobbigaste att informera alla engagerade och duktiga medarbetare. Vi kunde mer eller mindre erbjuda alla en ny arbetsplats så det kändes väldigt bra. Jag är ingen målmedveten karriärist som strävar efter framgång. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Jag är dålig på att sälja mig själv och tycker inte om att stå i centrum för mycket. Om man framgångsrikt vill driva 3 butiker så måste man ha en god portion av de egenskaperna. Det är bara att konstatera att jag inte har det. Jag är som jag är och det är jag glad för! Därför vill jag koncentrera mig på att vara lycklig :) mamma till mina 2 (+ 1 bonus) pojkar och "bara" driva Vanille&Zimt i Brugg. Det känns realistiskt och bra för mig! Att hitta tillbaks till kärleken med en person som man gått igenom himmel och helvete med är enormt och jag är så glad för att vi trots steniga och annorlunda vägar klarar av att hitta varandra om och om igen! Livet är fullt med överraskningar och utmaningar, man kan inte alltid påverka vad som händer men man kan alltid välja hur man vill hantera och se på situationen!



Nu ska jag packa upp lite Green Gate kartonger!
Ha en underbar dag!
Kram Lotta



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0