Hinner inte ...

... riktigt med att skriva! Typiskt nog glömmer jag alltid att ta med mig kameran också!
Helgen var toppen! Jag och Roger var ute med ett gäng kompisar i lördags. Jätte trevligt så vi kom inte hem förrän 3.30 så det var skönt att vi kunde ställa tillbaks klockan en timme! Fabrice var här och passade sina småsyskon. Gulligt av honom att ställa upp. I söndags var vi en tur i skogen, hade matsäck med och grillade. Alltid lika uppskattat av barnen. På kvällen åt vi på en thailändsk restaurang i Baden. Igår var jag i Zürich och tittade på och beställde Noa Noa High summer Collection. Så härligt med alla fräscha och ljusa färger! Jag köpte med mig lite godis hem från Zürich för att fira Philippes betyg! Han ringde helt överlycklig och berättade att han fått tillbaka matteprovet och han hade inte ett enda fel. 41/41 poäng ... en klar 6a (det högsta i Schweiz).  Och på tyska provet en 5a. Så kul för honom!
Idag fick han tillbaka engelskaprovet och där hade han också en 6a! Jippy!!
Det ger honom motivation och självkänsla! Men jag kan inte låta bli att tycka att det är otroligt vad en 8 snart 9 årig pojke ska klara av! Det är höga krav i den schweiziska skolan och extra här i Hausen!
Ikväll har vi möte med personalen från V&Z . Allmän information + info inför söndagen.
Jag tillbringar den största tiden nere på lagret just nu ... prismärkning m.m. tar sin lilla tid.
Lovar att återkomma med lite mer foto snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0