Back on track

Nu är vi hemma från den härliga semestern i Sverige och håller på att jobba i kapp lite.En vecka innan semstern skulle börja,brann det i Vanille & Zimt i Brugg. Usch ... det var som att befinna sig i en mardröm men utan att kunna vakna upp.
Ett bortglömt ljus hade fattat eld men tack och lov hade en av vattensprinklerna i taket snabbt blivit utlöst. Brandskadorna blev inte så stora, i gengäld blev det vattenskador. Jag och Roger städade, torkade och försökte rädda vad som gick hela natten nere i butiken. Två dagar höll vi på att städa och göra iordning ... utan all enorm hjälp vi fick av vår underbara personal,hade det aldrig gått så fort! Jag tror att alla var medvetna om att det hade kunnat vara vem som helst som glömt ett ljus och därav den stora solidariteten. För min del är jag väldigt tacksam för att jag inte var i butiken överhuvudtaget den dagen. Pojkarna hade skolavslutning med uppvisningar och lekar hela dagen så både jag och Roger var med dem hela dagen. Butiken kunde vi öppna så fort att många inte ens en gång märkte att vi haft stängt. Vi reade alla saker som man inte behövde kasta. Ja och sen var det för oss att packa ihop oss och köra till Frankfurt och gå på mässan en dag innan vi sen körde vidare till Sverige. Semestern var välbehövlig men det var inte helt lätt att slappna av. Tankarna kretsade nästan hela tiden kring allt vi hade att göra här hemma. Butiken i Zürich som på långa vägar inte var så långt kommen som vi tänkt, försäkringsgrejor m.m. Så vi bestämde oss för att åka hem någon dag tidigare och det var verkligen det enda rätta. Knappt hemma stack jag till lagret och började packa upp leveranserna som kommit då vi var i Sverige. Sen skyltade jag om hela butiken i Brugg och fyllde upp med nya saker ... det blev jättefint ... och sen var det butiken i Baden som också blev lite "omstylad". Nu håller vi på med inbjudningskorten till öppningen av butiken, reklam till tidningarna, anställa de sista två försäljerskor, arbetsplaner, nya förpackningar till de nya choklad specialiteterna, sy gardiner till omklädningsrummet, snickra kaffebar, vitrinskåp  .... ja listan är lång innan jag kan börja att inreda butiken men snart, snart så är det dags. Torsdagen den 27 augusti kl. 18.00 har vi  invigning med inbjudna gäster och på fredagen öppnar vi för allmänheten. Nu ska vi åka upp hela gänget med bilen full av saker och sen ska vi börja att städa på ovanvåningen. Nu börjar det att kännas kul igen ... det känns som om vi har läget lite mer under kontroll ... med andra ord är jag back on track :)



En mysig sommarkväll i Sverige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0