Lantliv

Så glad jag blev när jag hämtade posten imorse!
Nya Lantliv är här!





Var naturligtvis tvungen att bläddra igenom snabbt ... så ljuva, vita och vackra hem!

Längtar tills ikväll då jag ska ta mig en närmare titt!
Men jag får snabba mig för kunderna i butiken har redan frågat när den nya svenska tidningen kommer ;)!

Igår var det någon som stal alla sedlar ur kassan i Baden ... ett proffs ... passade på när båda försäljorskorna var på övervåningen. Snabb som blixten och tjuven fick med sig 620 CHF vilket är ungefär 3700kr.
Tack och lov betalar de flesta med kort! Tråkigt att sådant ska hända men man får vara glad för att ingen kom till skada och att försäljorskorna slapp att se tjuven. Polisen kom, men som de sa, inget att göra.

Nu hoppas jag att telefonen snart ringer eftersom jag sitter och väntar på ett viktigt samtal.
Att vänta är inte direkt min starka sida :)!

Kram Lotta


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hej Lotta!

JAg sitter med tårar på min kind när jag läser din kommentar hos mig. TAck för att du tittade in och gav mig poerspektiv på livet idag.

Det är som jag ofta sagt det krävs att man har gått igenom det för att man ska fäörstå det och du färstår verkligen det! Det verkar som om våra papor var ganska lika i det att de inte ville besvära någon att man skulle leva vidar som om inget hänt men det är svårt.

Jag hann tyvärr inte in till pappa. Han låg på HOSPIS i Lund och hade legat där en tid efter sin hjärnblödning (till följd av alla metastaser) i dec. Sen gick han bort i januari. När jag kom in såg det ut som om han sov, jag kan se honom än idag. Så fridfull så harmonisk. Man märkte verkligen att han hade släppt taget, han va lugn. Hur jobbigt det än är att tänka på det så är det ju så livet är och det går inte en dag utan att jag tänker på honom, han är min klippa.

Jag hade precis varit ute och gått med min 7 veckors gamla dotter innan jag läste detta och jag hade tänkt på pappa mycket denna morgon, av ngn anledning och sen går jag in och hittar din kommentar.

Precis som du säger, vi känner inte varandra men vi har mycket gemensamt. Denna hemska sjukdom binder människor samman vare sig man vill eller inte.



Hoppas du får en bra dag!

KRAM Linnéa







2009-02-19 @ 12:45:26
URL: http://lillapluppsvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0