Uppe med tuppen

... var jag idag. Jag tillhör den grupp av människor (oftast kvinnor, antar jag) som städar innan städerskan kommer. Så när klockan ringde imorse 5.30, så att jag skulle ha tid att  plocka i huset innan snälla städerskan skulle komma, var det inte utan att jag undrade vad jag håller på med?! Herregud varför betala någon för att städa när man själv gör det tråkiga med städningen, nämligen att plocka och lägga iordning? Att dammsuga, dammtorka och tvätta golven är väl egentligen inte så tråkigt, eller? Idag tog jag toaletterna också innan hon kom. Sen var det upphängning av tvätt, 15 min på motionscykeln, utfodring av hunden,  frukost till barnen, rekord snabb runda med hunden, dusch och kl. 8.15 efter att båda pojkarna gått till kindergarten/skola, lämnade jag vårt hus. Gick över till bageriet/kontoret/lagret och tyckte att jag ju varit uppe länge men i jämförelse med bagarna har jag ingen chans!! Oavsett när jag kommer har de redan jobbat många timmar. Jag ger upp! Kommer nog aldrig att bli en morgon människa.

Efter att ha två veckors lyxsemester på hotell borde jag ju ha lärt mig att låta andra göra saker till mig (det är ju deras jobb) men jag har lite svårt för det. Hemma bäddar jag sällan sängarna men på hotellet gjorde jag det varje dag ... rätt så knäppt egentligen! Roger bara skakar på huvudet och tycker att det är rätt så "svenskt" att inte kunna betala för hjälp utan att få dåligt samvete. Jag vet inte ... är det typiskt svenskt eller är det bara jag?

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hi hi jag är likadan och frågar mig också varje gång varför, men det är väl ngt kvinnligt antar jag :-)

Här är inte så mycket vår, snön håller på att smälta bort så det är ganska slaskigt! Hoppas du har en bra dag!

2009-02-20 @ 13:52:23
URL: http://lillapluppsvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0