Den blomstertid nu kommer.

Syrenerna blommar för fullt och sprider sin ljuvliga doft i hela trädgården.
Doften får mig att tänka på svensk skolavslutning och det är inte utan att jag känner lite längtan till Sverige.



Alla minnen man har från just skolavslutnings och sommartiden.
Jag saknar psalmerna väldigt mycket fastän jag inte är ett dugg religös.
Och tänk att mina barn inte alls kommer att ha några minnen till "Den blomstertid nu kommer".
Ett par gånger har jag sjungit psalmerna för dem men det ända som gått hem är "Idas sommarvisa".
Ja, alltid något men helst vill de höra schweizertyska barnvisor.
Det är inte alltid så lätt för mig att förlika mig med att mina barn inte känner sig hemma i Sverige och de svenska traditionerna.
Jag gör vad jag kan men samtidigt vill jag ju anpassa mig till det landet vi lever i.

Egentligen skulle jag gått på ett tråkigt möte ikväll men Roger går istället. Snällt av honom :)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0